گزارش کلاس تکنولوژی های ارتباطی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بالاخره روز وداع رسید . و کلاس ما با امتحان تایپ ۱۰ انگشتی تمام شد

کلاس تکنولوژی های ارتباطی بسیار کلاس خوب وفعالی بود وبرای دانشجویان رشته ی ارتباطات بسیار مفید بود و با تکنولوژی های جدید و کاربردی آشنا شدیم

ولی این ها برای دانشجویان رشته ی ارتباطات کافی نیست وباید بیشتر از این برای یادگیری تکنولوژی های جدید تلاش کنیم ویاد گیری همچنان ادامه دارد ................


به پایان این دفتر حکایت همچنان باقی است .

 پیروز و سربلند باشید .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۳۴
فاطمه نظریان

در این جلسه در مورد  doiاستاد توضیحات کاملی دادند .

شناسه شی دیجیتالی چیست؟


شناسه شی دیجیتالی (DOI) یک رشته متشکل از حروف است که برای شناسایی و تشخیص یک شی، مثلا یک سند (document) الکترونیکی به کار می رود.

doi     تصویر ۱: استفاده از شناسه DOI در مقالات علمی

فراداده های (metadata) شی نیز بر اساس اسم DOI ذخیره می شوند. این فراداده ها می توانند شامل اطلاعاتی درمورد شی باشند، از قبیل URL (آدرس) که به ما میگوید شی کجا قرار دارد. DOI یک شی ثابت است در حالیکه آدرس (URL) و فراداده های دیگر ممکن است تغییر کنند. ارجاع دادن به یک شی اینترنتی یا آنلاین از طریق DOI به جای URL آن می تواند باعث ثبات و پایداری بیشتر شود زیرا اگر URL تغییر کند، کافی است مدیر سایت فراداده ی DOI را به روز رسانی کند و آدرس جدید جایگزین می شود.

سازمانهایی که حاضر باشند وظایف مشخص شده را رعایت کنند و هزینه عضویت را بپردازند می توانند جزوی از سیستم DOI  شوند و از آن استفاده کنند. این سیستم توسط مجمعی از عاملین ثبت نام و توسط بنیاد بین المللی DOI  اداره می گردد. سیستم DOI از سال ۲۰۰۰ تاکنون در بخش های مختلقی از نرم افزارهای گوناگون منتشر شده به کار رفته است. طبق آمار ارائه شده، تا اواخر آوریل سال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰ میلیون اسم DOI توسط حدودا ۴۰۰۰ شرکت به کار گرفته شده بود. سیستم DOI بخشی از سیستم وسیعتر Handle است.

اسم های DOI

هر اسم DOI یک رشته حروفی است که از دو بخش پیشوند و پسوند تشکیل می شود که با علامت / از یکدیگر جدا شده اند. پیشوند نقش شناساندن ثبت کننده اسم را بر عهده دارد و پسوند، که توسط شرکت ثبت کننده انتخاب می شود، شی بخصوص مرتبط با آن DOI را مشخص می کند. در این رشته ها اکثر حروف UNICODE قابل استفاده هستند و بزرگ یا کوچک بودن آنها باعث تمایز در نام می شود.

برای مثال در اسم DOI 10.1000/182 پیشوند ۱۰٫۱۰۰۰ است و پسوند ۱۸۲ است. بخش «.۱۰» عامل ثبت DOI و «۱۰۰۰» شرکت ثبت کننده را مشخص می کند که در این مثال ثبت کننده خود بنیاد DOI است. پسوند «۱۸۲» شناسه شی محسوب می شود و یک شی به خصوص را مشخص می کند (در این مثال این شی آخرین نسخه از «کتابچه راهنمای DOI» است). نحوه احضار یا فراخوانی اسامی DOI باید به این شکل باشد: doi:10.1000/182. چنانچه این فراخوانی توسط یک Link (پیوند)  صورت گیرد، بهتر است با اضافه کردن “http://dx.doi.org/” به اسم DOIو حذف عبارت “doi:” از ابتدای آن، آن را به صورت URL نوشت: http://dx.doi.org/10.1000/182

اسامی DOI می توانند شناسه آثار خلاقانه (مثلا متون، تصاویر، صدا یا ویدیو، یا نرم افزار) در قالب الکترونیکی و فیزیکی و همچنین اجراها و کارهای انتزاعی از قبیل مجوزها، هیئت های مشارک و غیره باشند. این اسم ها می توانند به شی هایی جزیی یا کلی اشاره کنند (یک ژورنال، یک شماره از یک ژورنال، یک مقاله در یک ژورنال، یک جدول در یک مقاله در یک ژورنال…)، انتخاب سطح جزیی بودن به خود ثبت کننده برمی گردد اما باید در قالب فراداده قید شود که به چه سطحی اشاره می شود.

کاربردها

•    نقل قول و اخذ منبع مداوم در زمینه های علمی-تحقیقاتی (مقالات ژورنال، کتابها، غیره) از طریق CrossRef، یک کنسرسیوم متشکل از ۳۰۰۰ ناشر
•    مجموع داده های تحقیقاتی از طریق DataCite، کنسرسیومی متشکل از کتابخانه های تحقیقاتی پیشرو، فراهم آورندگان اطلاعات تکنیکی، و مراکز داده های علمی
•    انتشارات رسمی اتحادیه اروپا از طریق دفتر انتشارات اتحادیه اروپا
•    شناسه های ثابت جهانی برای محتوای ویدیویی از طریق مرکز ثبت Entertainment ID که عموما به اسم EIDR شناخته می شود.
در بخش خدماتی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، موسوم به OECD iLibrary، هر جدول یا گراف موجود در منتشرات این سازمان با یک اسم DOI نشان داده می شود که به یک فایل Excel دربردارنده اطلاعات آن جدول یا گراف متصل است.
در بازارهای غیر انگلیسی زبان نیز این تکنولوژی توسط mEDRA (برای چند زبان اروپایی)، Airiti Inc. و Wanfang Data (برای زبان چینی) ارائه می شود و بنیاد بین اللملی DOI قصد دارد این امر را به زبان های دیگر نیز گسترش دهد.

فواید و خصوصیات

سیستم DOI برای ایجاد فرمی دائم از شناسایی طراحی شد که در آن هر DOI یک شی و فقط یک شی را به صورت دائمی نشان می دهد و نام می برد. این سیستم همچنین فراداده را نیز به شی متصل می کند و بدین طریق به کاربران دسترسی به اطلاعاتی در مورد شی می دهد. جزئی از این فراداده ها عملیات شبکه ای است که وظیفه دارد اسم DOI را به یک آدرس اینترنتی تبدیل کند یعنی همان آدرسی که شی مورد نظر در آنجا قرار دارد. برای عملی کردن این هدف سیستم DOI سیستم Handle و مدل indecs Content را با یک زیرساخت اجتماعی ترکیب می کند..

سای هاپ:

سای هاب یک موتور جستجو آنلاین مقالات علمی در حدود 58,000,000 با امکان دانلود مستقیم می باشد. این مقالات توسط افراد مختلف از اقسا نقاط جهان از طریق دانشگاه هایی که به این مقالات دسرسی داشتند دانلود شده و در پروژه عظیم لایبجن که سایت روسی هست ذخیره شده می باشد.

طراح و موسس سای هاب فردی ازبسکتانی به اسم الکساندر البکیان (Alexandra Elbakyan) دانشجوی تحصیلات تکمیلی می باشد که در سال 2011 این سایت را به دلیل هزینه بالای خرید مقالات علمی تاسیس کرد


با این کار بارها سایت های همانند الزویر از این سایت به دلیل نقض قوانین کپی رایگان شکایت کرده و دامین های این سایت آف شده ولی سایت های جانبی و میرورهای زیادی به این سایت عظیم وصل هستند:

شعار سای هاب: سای هاب همه موانع کسب علم را حذف می کند




 روز خوش !




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۲۱
فاطمه نظریان

امروز در کلاس دراره ی اینترنت اشیاءو دیگیری وکتور مجیک صحبت شد .

فناوری اینترنت اشیاء چیست؟ 



   

اینترنتِ اشیاء (Internet of Things ‪(IoT)‬) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است. به صورت خلاصه "اینترنت اشیاء" فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد.

 چگونه؟
فرآیند ارسال داده‌ها در فناوری اینترنت اشیاء بدین ترتیب است که به سوژه‌ی مورد نظر یک شناسه‌ی یکتا و یک پروتکل اینترنتی (IP) تعلق می‌گیرد که داده‌های لازم را برای پایگاه داده‌‌ی مربوطه ارسال می‌کند. داده‌هایی که توسط ابزارهای مختلف از قبیل گوشی‌های تلفن همراه و انواع رایانه‌ها و تبلت‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

این داده‌ها به چه کار می‌آید؟ چرا اینترنت اشیاء؟!

روزگاری جورج اورول نوشت آن‌که گذشته را کنترل می‌کند، آینده را کنترل خواهد کرد. دنیای مدرن و فناوری ارتباطات نشان داده‌است که در دنیای کسب و کار "آن‌هایی که به داده‌ها و اطلاعات بیشتر و بهتری دسترسی دارند آینده را کنترل خواهند کرد"؛ داشتن اطلاعات در دنیای جدید حکم سقوط سیب در روزگار نیوتون را دارد! اطلاعات به‌روز و مفید آن‌گاه که در زمان مناسب در اختیار اهل فن قرار گیرد، منجر به تولید محصولات و خدماتی می‌شود که زندگی بشر را هر روز بیش از پیش آسان و آسوده می‌کند؛ آسان و آسوده، با همه‌ی پیچیدگی‌ها و مصائب جهان امروز.


نقشه ارتباطات کاربران فیسبوک (منبع: فیسبوک)

فناوری اینترنت اشیاء نیز با همین فلسفه توسعه یافته‌است. دریافت، ثبت و ارسال اطلاعات ِبه‌روز و لحظه‌ای برای استفاده، تحلیل و بهبود محصولات و خدمات و البته در نهایت برای استفاده‌ی مصرف‌کنندگان انجام می‌گیرد! ورزشکاری که در طول یک برنامه‌ی تمرینی حرکات فیزیکی و تغییرات داخلی بدنش مورد مطالعه قرار می‌گیرد؛ شامپانزه‌ای که سوژه‌ی یک تحقیق علمی است و یا قفسه‌ی مخصوص کنسروهای ماهی در یک خوار و بار فروشی یا باک بنزین‌ هوشمند یک خودروی سواری که خالی شدن خود را گزارش می‌دهند! این‌ها همگی با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء قادر خواهند بود اطلاعات لازم را به صورت لحظه‌ای به هر پایگاه داده‌ای که بدان متصل شده باشند، در هر نقطه‌ای از دنیا ارسال کنند.

فرآیند ارسال داده‌ها در فناوری اینترنت اشیاء نیازی به تعامل «انسان با انسان» یا «انسان با رایانه» نخواهد داشت و داده‌ها به صورت اتوماتیک و بر اساس تنظیمات انجام شده و در زمان‌های مشخص (معمولاً به‌صورت دائم و لحظه‌ای) ارسال می‌گردند. ظهور پدیده‌ی اینترنت اشیاء یکی از هزاران نتیجه‌ی گسترش اینترنت و البته توسعه‌ی فناوری‌های بیسیم (Wireless Technologies) و سامانه‌های میکرو-الکترومکانیکی (Micro-electromechanical Systems) است. به‌دلیل قابلیت‌های فراوانی که در تعاملات «ماشین با ماشین» در فناوری اینترنت اشیاء موجود است، این پدیده تا به امروز در بخش‌های‌ صنعت (به خصوص در انواع کارخانجات تولیدی)، انرژی و گاز کاربرد فراوانی داشته‌است. سایر محصولات هوشمند، محصولاتی که قابلیت‌ برقراری ارتباط «ماشین با ماشین» را دارند، از قبیل لیبل‌های هوشمند، کنتورهای هوشمند نیز از فناوری اینترنت اشیاء سود می‌برند. 

وکتور چیست ؟ ( تصاویر پیکسلی و برداری )



تصاویر پیکسلی و برداری چیستند و چه کاربردی دارند؟

در حالت کلی دو نوع تصویر در کامپیوتر قابل تصور است:



تفاوت بین این دو نوع تصویر:

۱-    تصاویر Bitmap در کامپیوتر به صورت پیکسل-پیکسل ذخیره می‌شوند یعنی هر عکس به تعدادی قسمت کوچک به نام پیکسل تقسیم می‌شود و اطلاعات هر پیکسل ذخیره می‌شود، اما تصاویر Vector با استفاده از معادلات ریاضی رسم می‌شوند. (به طور مثال در برنامه‌نویسی با توابع مربوط به رسم خط بگوییم از نقطه ۳و۳ تا ۱۰و۱۰ یک خط رسم شود)
۲-    از آنجا که در Bitmap اطلاعات هر پیکسل ذخیره می‌شود حجم این نوع فایل‌ها بسیار حجیم‌تر از فایل‌های Vector است.
۳-    از آنجا که Vector بر اساس فرمول هر بار نقاشی می‌شود و بستگی به پیکسل ندارد با بزرگ‌تر کردن عکس، کیفیت آن‌ها هیچ تغییری نمی‌کند. اما با بزرگ‌تر شدن تصاویر نوع Bitmap کیفیت آن‌ها کاهش می‌یابد و در اصطلاح گفته می‌شود تصویر Pixelate می‌شود.
۴-    تصاویر Bitmap معمولاً از طریق دستگاهی به نام Scanner یا دوربین دیجیتال از حالت آنالوگ به حالت دیجیتال تبدیل می‌شوند پس معمولاً تصاویری طبیعی و واقعی (real) هستند اما تصاویر Vector توسط کامپیوتر ایجاد شده‌اند و هر چند ممکن است بسیار شبیه به تصویر واقعی باشند اما واقعی و طبیعی نیستند. تصاویر Vector معمولاً برای طراحی کارتون به کار می‌رود.

برای درک بهتر تفاوت Bitmap و Vector به دو تصویر زیر دقت کنید:

 

کاربردها:


همان طور که اشاره کردیم تصاویر پیکسلی همان تصاویر رایج مورد استفاده‌ی ما هستند که معمولاً با دوربین دیجیتال از یک صحنه طبیعی گرفته شده‌اند.


اما تصاویر برداری کاربردهای زیادی دارند که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره می‌شود:
– طراحی آرم‌ها و لوگوها
– طراحی متن‌های گرافیکی
– در طراحی آیکون‌ها
– در طراحی شکل‌ها و ابزارها در گرافیک کامپیوتری
و…


فرمت‌های رایج تصاویر وکتور عبارتند از AI  DXF  EMF  EPS  SVG که هر کدام خصوصیات خود را دارند.


و فرمت‌های رایج تصاویر بیت‌مپ عبارتند از: JPEG  PNG  GIF  BMP و …


 


با چه نرم‌افزاری روی تصاویر بیت‌مپ و وکتور کار کنیم؟


نرم‌افزارهای متعددی برای کار با وکتورها وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها CorelDRAW می‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به ایجاد و ویرایش وکتورها بپردازید.
مشهورترین نرم‌افزار کار روی بیت‌مپ نیز Photoshop است.


اگر وکتورها را در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید، ابتدا از شما‌ اندازه و کیفیت پرسیده می‌شود سپس آن را به یک تصویر پیکسلی با همان اندازه و کیفیت تبدیل می‌کند و می‌توانید از آن استفاده کنید.


چگونه تصاویر پیکسلی را به برداری تبدیل کنیم؟


بعضی مواقع نیاز می‌شود که یک عکس پیکسلی را به وکتور تبدیل کنید. به طور مثال می‌خواهید از آرم دانشگاه‌تان در یک عکس یا پروژه استفاده کنید اما فقط یک نمونه‌ی کوچک از آن دارید که در صورت بزرگ کردن کیفیتی برای آن باقی نمی‌ماند! بهترین راه این است که آن را به وکتور تبدیل کنید و حالا قابلیت بزرگ‌تر کردن خواهید داشت. ولی چگونه؟
خیلی راحت با نرم‌افزار Vector Magic می‌توانید این کار را انجام دهید. به این ترتیب که تصویر پیکسلی خود را در نرم‌افزار وارد کرده و طی مراحلی ساده، در انتها تصویر برداری تحویل بگیرید


روز خوبی داشته باشید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۱۰
فاطمه نظریان

کلاس اس ساعت مقرر تشکیل شد ،ورباره ی برنامه ی preziصحبت کرد  و  سپس برنامه ی( dropbox)دادند ودر انتهای شبکه ی احتماعی تامبلر تئضیحات کاملی داده شد .

پرزی چیست؟

پرزی (Prezi) یکی از نرم افزارهای جدید و حرفه‌ای اسلاید سازی و ارائه مطلب و سخنرانی است که در این مقاله به توضیح کامل آن می‌پردازیم. با توجه به افزایش سرعت اینترنت، در همه جای دنیا (به جز کشور ما) این موضوع بسیار متداول است که بسیاری از نرم افزارها به صورت نسخه ابری ارائه می‌شوند به این صورت که شما از طریق مرورگر خود به محیط نرم افزار دسترسی خواهید داشت و همچنین ارائه نیز به صورت آنلاین اتفاق می‌افتد! نرم افزار پرزی که در مجارستان زاده شد، دقیقاً یکی از همین دست نرم افزارهاست که البته بعداً به مرور زمان نسخه‌های کامپیوتر دسکتاب و مک بوک آن نیز ارائه شد.

نرم افزار پرزی درست مثل نرم افزار پاورپوینت  نرم افزاری است که قصد دارد به ارائه ها و سخنرانی های ما کمک کند و تفاوت اصلی آن با نرم افزار پاورپوینت این است که به جای این که ما صفحات مختلفی داشته باشیم، یک صفحه بزرگ داریم که درون آن حرکت می‌کنیم و به بخش‌های مختلف آن زوم می‌کنیم. پرزی سرویسی است که در آن می توانید به صورت آنلاین اسلاید شو یا فیلم آموزشی بسازید بزرگترین تفاوت پرزی با نرم افزار های دیگر مثل پاورپوینت متحرک بودن دوربین به جای متحرک بودن اسلاید هاست! شما یک طرح کلی آماده می کنید و سپس مسیر path   دوربین را مرحله به مرحله به  مشخص می کنید در نهایت یک ارائه ی زیبا و جذاب خواهید داشت.

دراپ باکس ( Drop Box ):

یک سرویس اشتراک گذاری فایل هست که توسط گروهی راه اندازی شده ( البته گروه شامل افراد زیادی هست ). دراپ باکس سرویس بسیار عالی هست که برای ویندوز ، مک ، لینوکس و موبایل راه اندازی شده  vAndroid  , Iphone , Ipad , Blackbery , Kindle Fire

کمی در مورد امکانات دراپ باکس : 

 

وقتی شما در سایت دراپ باکس ثبت نام می کنید به طور پیشفرض ۲GB فضا به شما اختصاص داده می شه. بعد وقتی بقیه مراحل رو انجام بدید به این فضا افزوده می شه. البته برای برخورداری از فضای بیشتر باید پول پرداخت کنید ( برای فضاهای زیاد )

دراپ باکس به طور کلی سرویس های کاملی رو ارائه می ده به طوری که هم می شه برای کار ازش استفاده کرد هم استفاده شخصی در ضمن در دراپ باکس شما می تونید بخش هایی با سطح دسترسی های مختلف تعریف کنید مثلا : فولدری درست کنید که فایل هایی که در اون قرار می گیره رو همه بتونن ببین یا فولدری که فقط اعضای خانواده یا گروه مورد نظر بتونن بیبن. در ضمن دراپ باکس سرویس هایی هم برای زمینه کاری ارائه می ده در سایت دراپ باکس می تونید ببینید.

تامبلر چیست؟ تامبلر چگونه کار می کند؟ (Tumblr)

                               

تامبلر یک شبکه اجتماعی است که بی سر و صدا در حال رشد است. تامبلر، در حالی که شما سرگرم فیس بوک و توییتر بوده اید، رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است. تامبلر تا کنون بیش از 50 میلیون کاربر داشته است که آنها بیش از 104 میلیارد پست ایجاد کرده اند.

تامبلر چیست

تامبلر چیست؟

تامبلر یک وب سایت و یک پلتفرم وبلاگ است که به کاربران خود اجازه ارسال متن، عکس ها، فیلم ها، لینک ها، نقل قول ها و صدا را از طریق tumblelog می دهد. کاربران می توانند کاربران دیگر را دنبال، و یا tumblelog خود را خصوصی نمایند که استفاده از خدمات آن بسیار ساده است. تامبلر 225 میلیون وبلاگ دارد که در میان 10 شبکه بزرگ اجتماعی قرار گرفته است.

برخی از مزایای کلیدی تامبلر عبارتند از:

  • استفاده سریع
  • شروع آسان
  • امکان ارسال تصویر، صدا و ویدئو و مقالات به طور مستقیم در وبلاگ
  • امکان ایجاد ساده یک وبلاگ
  • امکان اشتراک بخشی کوتاه از یک نوشته

تامبلر با آموزشی دقیق برای کسب و کارتان به شما نشان می دهد چگونه می توانید بهترین نتایج را از این شبکه اجتماعی دریافت کنید.

تامبلر چگونه کار می کند؟

اساسا شما می توانید چیزهایی مانند عکس ها، مقالات و یا لینک را پست کنید. شما می توانید کاربران را در تامبلر دنبال و آنها نیز می توانند شما را دنبال کنند. تامبلر فضای بسیار بصری دارد و کاربران جوان تربه آن تمایل بیشتری دارند. در هر صفحه از اینترنت که باشید در صورت یافتن مطلبی جالب می توانید با کمک تامبلر به عنوان یک مینی بلاگ به صورت آنلاین آنرا به اشتراک بگذارید. کافیست مطلب با تصویر مورد نظر را انتخاب و روی گزینه share on تامبلر کلیک کنید.استفاده از تامبلر بسیار آسان است که توضیح آن را سخت می کند. تامبلر با قراردادن یک وبلاگ ساده هر آنچه که کاربران می خواهند را از قبیل داستان، عکس، تصاویر GIF، تلویزیون ، پیوندها، quips، جوک ها ، جوک های هوشمند، آهنگ Spotify ، mp3 ها، فیلم ها، مد، هنر و... را در آن قرار داده است. تامبلر از 225 میلیون وبلاگ متفاوت تشکیل شده است.

تامبلر چگونه کار می کند

هنگامی که شما یک وبلاگ را دنبال می کنید، همه پست هایش را در داشبوردتان خواهید دید. در ابتدا کافیست به سایت https://www.tumblr.com بروید. با ثبت یک ایمیل که می تواند واقعی هم نباشد و یک رمز عبور و نام کاربری ثبت نام کنید. سپس در صورت تمایل میتوانید بلاگ هایی که برایتان جالب است را انتخاب و یا رد کنید. در مرحله بعد باید پروفایلتان را تکمیل و مواردی را که دوست دارید را دنبال و مطالب ، تصاویر ویدئو ها و... را به اشتراک بگذارید

 

 روز خوش !



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۵۸
فاطمه نظریان

در ابتدای کلاس شبکه ی اجتماعی پینترست معرفی شد.وامکانات پینترست صحبت شد .

پینترست چیست و چگونه کار می کند؟



پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری است که به موفقیت خیره کننده ای دست یافته و توانسته با سبک و سیاق جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. پینترست مبتنی بر عکس است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از قطب های انتشار عکس در دنیا تبدیل شده است. در پینترست می توانید به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کرده و آنها را بین دیگران به اشتراک بگذارید. پینترست برای تعداد و عناوین آلبوم ها و نوع عکس ها هیچ محدودیتی قائل نشده است. شما می توانید برای اهداف تبلیغاتی و یا جذب بیننده برای سایتتان در پینترست فعالیت می کنید. این سایت مانند یک‌ بورد، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.


پینترست چیست و چگونه کار می کند؟



در واقع می‌توان گفت این سایت آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفترچه خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است. سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید و تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌ سایت پین ‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کند.



پینترست به مخاطب رویا هدیه می دهد چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید. صاحبان مشاغل با به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب از کالا و خدماتشان می توانند به رویای بازدید کننده تبدیل شده و برای خود جذب مشتری کنند. هدف اصلی از راه اندازی سایت پینترست این است: وصل کردن تمام مردم دنیا به واسطه «چیزهایی» که برایشان جالب است. بنابراین در پینترست برای موفقیت کافی است جذاب باشید.



افزایش ترافیک سایت شما یکی از چشمگیرترین مزایایی که هر کسب و کار می تواند از پیوستن به پینترست انتظار داشته باشد. برای موفقیت در این کار کافی است در روز زمان مشخصی را به اینکار اختصاص داده و ساعتی را صرف بهبود و به اشتراک گذاری در سایت اختصاص دهید. به موضوع حرفه ای نگاه کرده و از سر تفریح کار نکنید .



 فقط از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. به هیچ عنوان تصاویر بی کیفیت و سایز خیلی کوچک را در آلبوم های خود به کار نبرید. تصاویر می تواند کم باشد ولی بهترین باشد. در این سایت شما می توانید همانند شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر پین های کاربران را از میان میلیون ها تصویر دنبال کنید و برای مطالب و پست های دیگران کامنت بگذارید. طراحی پینترست هر کاربری را قطعا مجذوب خود خواهد کرد و ظاهری زیبا و لذت بخش دارد.

اگر در جستجوی ایده‌ای خوب برای چیدمان میزکاری و یا مدیریت طراحی‌های خود می‌گردید، ما به شما Pinterest را پیشنهاد می‌دهیم. Pinterest شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر شماست و به شما امکان ایجاد آلبوم اختصاصی تصاویرتان را می‌دهد. این سایت برای دسترسی بهتر کاربران، اپلیکیشن‌های مخصوص اندروید و آی‌اواس را ارائه کرده‌ است که در اینجا به بررسی نسخه اندوریدی این سرویس می‌پردازیم.


نرم‌افزار طراحی شده برای این سایت بسیار سریع و کاربرپسند است و هرکسی که با آن کار کرده، گواهی این موضوع را می‌دهد. به محض شروع برنامه و ورود به حساب کاربری، شما با همان محتوای آشنای قرار گرفته روی صفحه اصلی سایت مواجه می‌شوید. با کشیدن صفحه به سمت راست دسته بندی‌ها/ جستجو، و با حرکت صفحه به چپ داشبورد برنامه نمایان می‌شود.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-40_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-24_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-03_thumb

 

در داشبورد، شما می توانید “اخبار” خود را ببینید (اطلاعیه ها را بخوانید)، و فالوورهای‌تان را مدیریت کنید. در سمت راست نام / نام کاربری شما، منوی تنظیمات را می‌بینید، که در مقایسه با همتای تحت‌وب تنظیمات کمتری را شامل می‌شود.

صفحه جستجو/ دسته‌ها به راحتی قابل استفاده است و هر کس که با برنامه‌های مشابه کارکرده باشد، مشکلی از این بابت ندارد. پس از جستجو برای یک تصویر، تمام گزینه های نام‌آشنا شامل: pins, boards, and people وجود دارند. در طراحی این نرم افزار از قالب بسیار خوب Holo استفاده شده است، شما می توانید بین موضوعات گفته شده به ‌راحتی جابه جا شوید. این برنامه مشابه آنچه که در سایت وجود دارد، قالب قرمز و سفید را به همان شکل حفظ کرده و این حس بهتری را برای تجربه کاربران سایت فراهم می‌کند.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-56-49_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-58-35_thumb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با ضربه روی هر تصویر، عکس باز می شود و گزینه هایی برای repin (پونزکردن مجدد)،پسندیدن، و یا درج نظر برای تصویر در پایین صفحه ، به‌همراه دکمه منو در سمت راست آن، قرار گرفته‌اند. شما می توانید تصاویر را از طریق منوی رایج Share به اشتراک بگذارید، تصاویر را در حافظه داخلی ذخیره کنید، یا درصورت مشاهده تخلف پین‌شده‌ها، آن‌ها را گزارش کنید.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-57-32_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-57-51_thumb

 

 

 

 

یکی از موارد قابل توجه برنامه این است که، هنگامی که تصویری را پونز می‌کنید، شما را به صفحه‌اصلی جستجو با آخرین نتایج منتقل می‌کند. درمقابل، وب‌سایت این سرویس تنها پس از پونز‌کردن تصاویر، پیام موفقیت‌آمیز بودن آن را نشان می‌دهد. گزینه‌های “like” و “comment” در این برنامه، مشابه سایر برنامه‌هاست و از توضیح آن صرف ‌نظر می‌کنیم.

نکته بسیار عالی دیگر در این برنامه، سازگاری با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش است. در تست‌های انجام شده، در Nexus 7 و در حالت نمایش عمودی، نتایج جستجو در 3ستون، و درحالت افقی در4ستون، به نمایش در می‌آیند و یا در صفحه‌نمایش 10 اینچی TF700 اولویت با نمایش افقی بوده و نمایش 5ستونه درآن انجام می‌شود.

1 2 3

 

 

درمجموع، کار با Pinterest فوق‌العاده است. روشن است که توسعه دهندگان توجه بسیار دقیقی در استفاده از دستورالعمل‌های طراحی اندروید داشته‌اند، و در عین‌حال همان نگاه و احساس سایت Pinterest را نیز حفظ کرده‌اند. به‌علاوه، آن‌ها این اطمینان را به شما داده‌اند تا برنامه را روی انواع صفحه‌نمایش با رزولوشن‌های گوناگون و بدون تغییر رابط کاربری اجرا کنید.

ودر ادامه ی کلاس درباره ی سرویس های گوگل صحبت شد :

جی برد:کیبرد اختصاصی گوگل ،با قابلیت اضافه نمودن افزونه ها ی گوناگون

گوگل انگرام ویوئر :سرویس نمایش کلمات در ادوار مختلف 

پیام رسان گوگل (ALLO):سرویس پیام رسان گوگل با قابلیت متمایز گوگل اسیتینت (google assistant)

ودر اخر کلاس تایپ 10 انگشتی تمرین کردیم .


روز خوش!






۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۳۹
فاطمه نظریان