گزارش کلاس تکنولوژی های ارتباطی

جلسه هشتم کلاس تکنولوژی ارتباطی

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۹ ق.ظ

در ابتدای کلاس شبکه ی اجتماعی پینترست معرفی شد.وامکانات پینترست صحبت شد .

پینترست چیست و چگونه کار می کند؟



پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی نسبتاً نوظهوری است که به موفقیت خیره کننده ای دست یافته و توانسته با سبک و سیاق جدیدی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. پینترست مبتنی بر عکس است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از قطب های انتشار عکس در دنیا تبدیل شده است. در پینترست می توانید به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کرده و آنها را بین دیگران به اشتراک بگذارید. پینترست برای تعداد و عناوین آلبوم ها و نوع عکس ها هیچ محدودیتی قائل نشده است. شما می توانید برای اهداف تبلیغاتی و یا جذب بیننده برای سایتتان در پینترست فعالیت می کنید. این سایت مانند یک‌ بورد، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.


پینترست چیست و چگونه کار می کند؟



در واقع می‌توان گفت این سایت آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفترچه خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است. سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید و تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌ سایت پین ‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کند.



پینترست به مخاطب رویا هدیه می دهد چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید. صاحبان مشاغل با به اشتراک گذاشتن تصاویر جذاب از کالا و خدماتشان می توانند به رویای بازدید کننده تبدیل شده و برای خود جذب مشتری کنند. هدف اصلی از راه اندازی سایت پینترست این است: وصل کردن تمام مردم دنیا به واسطه «چیزهایی» که برایشان جالب است. بنابراین در پینترست برای موفقیت کافی است جذاب باشید.



افزایش ترافیک سایت شما یکی از چشمگیرترین مزایایی که هر کسب و کار می تواند از پیوستن به پینترست انتظار داشته باشد. برای موفقیت در این کار کافی است در روز زمان مشخصی را به اینکار اختصاص داده و ساعتی را صرف بهبود و به اشتراک گذاری در سایت اختصاص دهید. به موضوع حرفه ای نگاه کرده و از سر تفریح کار نکنید .



 فقط از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. به هیچ عنوان تصاویر بی کیفیت و سایز خیلی کوچک را در آلبوم های خود به کار نبرید. تصاویر می تواند کم باشد ولی بهترین باشد. در این سایت شما می توانید همانند شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر پین های کاربران را از میان میلیون ها تصویر دنبال کنید و برای مطالب و پست های دیگران کامنت بگذارید. طراحی پینترست هر کاربری را قطعا مجذوب خود خواهد کرد و ظاهری زیبا و لذت بخش دارد.

اگر در جستجوی ایده‌ای خوب برای چیدمان میزکاری و یا مدیریت طراحی‌های خود می‌گردید، ما به شما Pinterest را پیشنهاد می‌دهیم. Pinterest شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر شماست و به شما امکان ایجاد آلبوم اختصاصی تصاویرتان را می‌دهد. این سایت برای دسترسی بهتر کاربران، اپلیکیشن‌های مخصوص اندروید و آی‌اواس را ارائه کرده‌ است که در اینجا به بررسی نسخه اندوریدی این سرویس می‌پردازیم.


نرم‌افزار طراحی شده برای این سایت بسیار سریع و کاربرپسند است و هرکسی که با آن کار کرده، گواهی این موضوع را می‌دهد. به محض شروع برنامه و ورود به حساب کاربری، شما با همان محتوای آشنای قرار گرفته روی صفحه اصلی سایت مواجه می‌شوید. با کشیدن صفحه به سمت راست دسته بندی‌ها/ جستجو، و با حرکت صفحه به چپ داشبورد برنامه نمایان می‌شود.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-40_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-24_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-22-03_thumb

 

در داشبورد، شما می توانید “اخبار” خود را ببینید (اطلاعیه ها را بخوانید)، و فالوورهای‌تان را مدیریت کنید. در سمت راست نام / نام کاربری شما، منوی تنظیمات را می‌بینید، که در مقایسه با همتای تحت‌وب تنظیمات کمتری را شامل می‌شود.

صفحه جستجو/ دسته‌ها به راحتی قابل استفاده است و هر کس که با برنامه‌های مشابه کارکرده باشد، مشکلی از این بابت ندارد. پس از جستجو برای یک تصویر، تمام گزینه های نام‌آشنا شامل: pins, boards, and people وجود دارند. در طراحی این نرم افزار از قالب بسیار خوب Holo استفاده شده است، شما می توانید بین موضوعات گفته شده به ‌راحتی جابه جا شوید. این برنامه مشابه آنچه که در سایت وجود دارد، قالب قرمز و سفید را به همان شکل حفظ کرده و این حس بهتری را برای تجربه کاربران سایت فراهم می‌کند.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-56-49_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-58-35_thumb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با ضربه روی هر تصویر، عکس باز می شود و گزینه هایی برای repin (پونزکردن مجدد)،پسندیدن، و یا درج نظر برای تصویر در پایین صفحه ، به‌همراه دکمه منو در سمت راست آن، قرار گرفته‌اند. شما می توانید تصاویر را از طریق منوی رایج Share به اشتراک بگذارید، تصاویر را در حافظه داخلی ذخیره کنید، یا درصورت مشاهده تخلف پین‌شده‌ها، آن‌ها را گزارش کنید.

nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-57-32_thumb nexusae0_Screenshot_2012-08-15-15-57-51_thumb

 

 

 

 

یکی از موارد قابل توجه برنامه این است که، هنگامی که تصویری را پونز می‌کنید، شما را به صفحه‌اصلی جستجو با آخرین نتایج منتقل می‌کند. درمقابل، وب‌سایت این سرویس تنها پس از پونز‌کردن تصاویر، پیام موفقیت‌آمیز بودن آن را نشان می‌دهد. گزینه‌های “like” و “comment” در این برنامه، مشابه سایر برنامه‌هاست و از توضیح آن صرف ‌نظر می‌کنیم.

نکته بسیار عالی دیگر در این برنامه، سازگاری با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش است. در تست‌های انجام شده، در Nexus 7 و در حالت نمایش عمودی، نتایج جستجو در 3ستون، و درحالت افقی در4ستون، به نمایش در می‌آیند و یا در صفحه‌نمایش 10 اینچی TF700 اولویت با نمایش افقی بوده و نمایش 5ستونه درآن انجام می‌شود.

1 2 3

 

 

درمجموع، کار با Pinterest فوق‌العاده است. روشن است که توسعه دهندگان توجه بسیار دقیقی در استفاده از دستورالعمل‌های طراحی اندروید داشته‌اند، و در عین‌حال همان نگاه و احساس سایت Pinterest را نیز حفظ کرده‌اند. به‌علاوه، آن‌ها این اطمینان را به شما داده‌اند تا برنامه را روی انواع صفحه‌نمایش با رزولوشن‌های گوناگون و بدون تغییر رابط کاربری اجرا کنید.

ودر ادامه ی کلاس درباره ی سرویس های گوگل صحبت شد :

جی برد:کیبرد اختصاصی گوگل ،با قابلیت اضافه نمودن افزونه ها ی گوناگون

گوگل انگرام ویوئر :سرویس نمایش کلمات در ادوار مختلف 

پیام رسان گوگل (ALLO):سرویس پیام رسان گوگل با قابلیت متمایز گوگل اسیتینت (google assistant)

ودر اخر کلاس تایپ 10 انگشتی تمرین کردیم .


روز خوش!






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۵
فاطمه نظریان

نظرات  (۱)

عالی بود ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی