گزارش کلاس تکنولوژی های ارتباطی

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

95/12/2

کلاس ساعت 10تشکیل شد .😊در هر دوره ای از زندگی بشر ،رسانه ای به عنوان ابزار غالب مطرح بوده است تاثیر رسانه های غالب در هر عصر را میتوان به وضوح دید .در حال حاضر ما شاهد دگرگونی و تغیر تکنولوژی هستیم .

در کلاس وبه کمک دانشجویان فعال در باره ی فیدریدر ها و توییتر توضیحات کامل و کاربردی داده شد ِِفید چیست؟ چگونه از فید استفاده کنیم؟ 

وادامه کلاس به کمک خانم قوامی ،در مورد شبکه ی اجتماعی توییتر مطالبی برای ما توصیح دادند.

فید چیست؟  فید، خوراک، RSS, Atom یا کلمات مشابه همه یک مفهوم واحد را میرساند. فید شکل جدیدی از انتشار مطالبمان است که دارای مزایای منحصر به فردی است که به آن اشاره خواهد شد.

فید ریدر چیست؟ فید ریدر، خوراک خوان، خبر خوان همه معنای واحدی دارند. کار فید ریدر مدیریت منابع اطلاعاتی ماست. فید ریدر در فواصل زمانی کوتاه بصورتی اتوماتیک به منابعی که خود ما به آن معرفی کرده ایم مراجعه و مطالب را گرفته و به ما عرضه میدارد. مشهورترین و کاراترین فید ریدر در حال حاضر "گوگل ریدر" است که در وبلاگشهر از کوتاه شده آن، "گودر" هم استفاده میشود.

فیدبرنر چیست؟ فیدبرنر که به آن خوراک پز هم گفته میشود شرکتی است متعلق به گوگل. استفاده از فیدبرنر 2 مزیت بزرگ دارد. اول اینکه همانند آمار گیر وب سایت عمل میکند اما برای فید وب سایت . فیدبرنر نشان میدهد که چند نفر در کل مشترک فید ما هستند، چه تعدادی از آنها امروز یا در طول زمان مطلب را خوانده اند و ... ثانیاً آدرس جدیدی برای فید به ما میدهد که در صورت جابجائی احتمالی وب سایت ثابت میماند و به این علت مهم ارتباط ما با خوانندگان وبلاگمان برقرار میماند*.

چرا باید از فید ها استفاده کنیم ؟

1- بیشتر خوانندگان ما از ایران هستند و توسط اشتراک دایال آپ با سرعت متوسط 4-5 کیلو بایت در ثانیه به اینترنت متصل هستند. چون فید فقط حاوی اصل مطلب است حجم کمی دارد که بخصوص مناسب وضع فعلی اینترنت ایران است.

2- امکان خواندن مطلب به صورت آفلاین وجود دارد. یعنی خواننده برای دقایقی به اینترنت متصل میشود، تمام مطالب را میگیرد و سپس به صورت آفلاین میخواند. با توجه به گرانی اینترنت در ایران امکان ایده آلی است.

3 - استفاده کننده لزومی به سر زدن به سایتها و وبلاگهای متعددی را ندارد بنابرین در مدت زمان بسیار کوتاه تری امکان خواندن همان مطالب را دارد.

4- استفاده کننده از فید به سهولت امکان توصیه و به اشتراک گذاری مطلب خوانده شده توسط فید را دارد. در نتیجه مطلب بیشتر خوانده میشود.

5- خواننده میتواند سایتهائی را که دچار مشکل هستند از این طریق بخواند. هم مشکلات عدم دسترسی و هم مشکلات ناشی از خرابی و به هم ریختگی در قالب.


 
دوم : عضویت در فید با استفاده فید خوان

برای خواندن فید شما به یک فید خوان (فید ریدر) احتیاج دارید. انواع و اقسام فید ریدر وجود دارد. آنلاین و آفلاین. از میان آنها من گوگل ریدر را بدون هر تعصبی به گوگل و صرفاً به خاطر امکانات مدیریتی و جانبی آن توصیه میکنم. برای استفاده از گوگل ریدر شما احتیاج به حساب کاربری گوگل یا یک آدرس ایمیل از گوگل دارید. اگر ندارید به Gmail مراجعه و حسابی را افتتاح نمائید.

بعد از افتتاح حساب، گوگل ریدر در این آدرس سر راست در دسترس شماست. برای استفاده، آدرس فید وبلاگها یا سایتهای مورد علاقه را باید به گوگل ریدر بدهید. برای این کار زمانی که در درون گوگل ریدر هستید در سمت چپ – مطابق شکل- روی Add subscription کلیک کنید و در کادری که باز میشود آدرس فید مربوط را وارد کنید. از این لحظه به بعد گوگل ریدر به محض انتشار مطلب در سایت مورد نظر، مطلب را بدون هر کار اضافی دیگری بارگیری و به نمایش میگذارد. گوگل ریدر امکان دسته بندی و تگ گذاری منابع خبری را هم برای شما فراهم میکند. مثلاً می شود منابع خبری خارجی – ایرانی – وبلاگهای دوستان – آشنایان و هر تعداد دیگر طبقه بندی را در آن به وجود آورد. یکی دیگر از امکانات متعدد آن استفاده به عنوان معادل بلاگرولینک است**. از دیگر امکانات آن نمایش راحت اخبار و مطالب مورد نظر شما در وب سایت خودتان است (لینکدونی). در واقع به وقت مطالعه در گوگل ریدرتان چنانچه مطلبی را مفید تشخیص دادید این امکان وجود دارد که برای خوانندگان وبلاگتان هم بدون هر دردسری آنرا به نمایش بگذارید.

چطور فیدها را با گوگل ریدر بخوانیم؟

  اگر مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید، می‌توانید به راحتی فیدها را با گوگل ریدر بخوانید.

  1- مرورگر اینترنتی خود را باز کنید

  با همه مرورگرهای رایج می‌توان از گوگل ریدر استفاده کرد، تفاوتی نمی‌کند که اینترنت اکسپلورر داشته باشید یا اپرا یا کروم یا فایرفاکس! با این وجود استفاده از مرورگر فایرفاکس را به شما توصیه می‌کنیم. با توضیحاتی که بعدا خواهیم داد، متوجه خواهید شد که چرا فایرفاکس را ترجیح می‌دهیم. مرورگر فایرفاکس را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

  2- با مرورگرتان به گوگل ریدر بروید

  اگر تا به حال حسابی (ایجاد یک آدرس پست الکترونیکی) در گوگل برای خود باز نکرده‌اید، یک حساب برای خود ایجاد کنید.

  ابتدا وارد ایمیل خود شوید. و روی Reader کلیک کنید تا وارد گوگل ریدر شوید.3- آدرس فید سایت یا وبلاگ مورد نظر را پیدا کنید

  حالا به مرحله‌ای رسیدیم که باید آدرس فید سایت‌ها و وبلاگ‌ها مورد نظرتان را به گوگل ریدر بدهید. اما چگونه باید آدرس فید را پیدا کرد؟ برای پیدا کردن آدرس فید یک سایت یکی از این کارها را انجام دهید:

  الف -شما اگر به سایت یا وبلاگ مورد نظرتان بروید، در صفحه سایت آدرس خروجی فید سایت را پیدا خواهید کرد. در سایت مورد نظرتان، دقت کنید، ببینید که کلماتی مثل فید، RSS، خوراک یا تصاویری مثل این:

  یا این:

  اگر چنین مواردی پیدا کردید، کافی است، آدرسی را که این تصاویر یا لینک‌ها به آن اشاره دارند را کپی کنید و به صورت مرحله 4 وارد گوگل ریدر کنید.

  ب- با یک روش دیگر هم می‌توانید، فید سایت را پیدا کنید، اگر از مرورگر فایرفاکس یا اپرا استفاده می کنید، به نوار آدرس توجه کنید، آیکون فید سایت را در آنجا خواهید دید. کافی است، روی این آیکون کلیک کنید و به فید سایت برسید.

  ج- خود گوگل ریدر هم در موارد زیادی می‌تواند به صورت خودکار، آدرس فید را برایتان پیدا کند. کافی است در مرحله ۴ (مرحله بعدی) به جای آدرس فید، آدرس وبلاگ را به گوگل ریدر بدهید.

  4- باید فید را به خورد گوگل ریدر بدهیم، در ستون سمت چپ گوگل ریدر و در قسمت بالا روی Add a Subcription کلیک کنید:

  کادری ظاهر می‌شود، در این کادر می توانید آدرس سایت را وارد کنید تا خود گوگل ریدر دنبال آدرس فید بگردد و یا اینکه سر آدرس فید سایت مورد نظر را وارد کنید:

  روی Add کلیک کنید و کمی صبر کنید.

  شما مشترک فید سایت مورد نظر شده‌اید. از این به بعد نوشته‌های و پست‌های تازه به صورت خودکار وارد گوگل ریدر می‌شوند و شما می‌توانید آنها را به راحتی مطالعه کنید.

  اکنون می توانید مراحل 1 تا 4 را برای دیگر سایت‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه خودتان انجام بدهید. درست است که مشترک شدن فید همه ی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که دوست دارید و احیانا در لیست علاقه مندی‌های شما در مرورگرتان قرار دارند، در ابتدا وقت‌گیر باشد، اما به نتیجه کار فکر کنید، که چه میزان در روزهای بعدی می‌توانید در وقت و انرژی و هزینه خودتان صرفه‌‌جویی کنید!

  فیدهایتان را در پوشه‌های جدا قرار بدهید:

  همان طور که در کامپیوترتان، فایل‌های مختلف را پوشه‌های جدا قرار می‌دهید تا همه چیز مرتب باشد و پیدا کردنش راحت‌تر باشد، خیلی خوب است که فیدهایتان را در پوشه‌های جدا قرار دهید. با این کار می‌توانید خیلی منظم فیدها را مطالعه کنید. مثلا شما می‌توانید فید همه سایت‌های خبری را در یک پوشه و فید وبلاگ‌های فناوری را در پوشه دیگر قرار بدهید. با این کار با کلیک روی پوشه اخبار فناوری، شما آخرین پست‌های فناوری را خواهید خواند و به شیوه مشابه با کلیک روی پوشه اخبار روز، فقط اخبار را مطالعه خواهید کرد.

  برای این کار بعد از مرحله اشتراک هر فید، روی Feed Setting کلیک کنید:

برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

  کلیک روی New Folder، یک پوشه جدید درست کنید و نامی برای آن انتخاب کنید:

  فید مورد نظرتان وارد یک پوشه می‌شود. حالا اگر به ستون سمت چپ گوگل ریدر نگاه کنید، می‌بیند که پوشه جدیدی درست شده و فیدتان داخل پوشه قرار دارد:

  با تکرار این کار برای فیدهای دیگر و درست کردن پوشه‌های متناسب، فیدهایتان دسته بندی می شوند و برای مطالعه هر دسته از فیدها کافی است روی پوشه آنها در ستون سمت چپ گوگل ریدر کلیک کنید.

  سؤال: در گوگل ریدر مطالبی که قبلا مطالعه کرده‌ام، دوباره دیده می‌شوند، چه کار کنم که فقط مطالب تازه را ببینم؟

  پاسخ: روی new items کلیک کنید:

  سؤال: از کجا بفهمم که چند مطلب خوانده نشده دارم؟

  پاسخ:در کنار هر پوشه و هر فید، تعداد مطالب خوانده‌نشده، به صورت یک عدد مشخص است. همچنین اگر فیدی حاوی مطلب تازه باشد، به صورت پر رنگ دیده می‌شود، در غیر این صورت فونت آن معمولی است.

  برای مثال در تصویر بالا وبلاگ اورچین هفت ، ۶ فید خوانده نشده دارد.

  سؤال: چگونه مطالب جالب را برای خودم ذخیره کنم، طوری که در آینده بتوانم دوباره به آنها مراجعه کنم و یا سر فرصت آنها را بخوانم؟

  پاسخ: در قسمت زیر هر پست، گزینه‌ای برای ستاره‌دار کردن مطالب جالب وجود دارد:

برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

  با کلیک بر روی ستاره، مطلب ستاره‌دار می‌شود. شما می‌توانید تمامی مطالب جالبی را که ستاره‌دار کرده‌اید با کلیک بر روی Starred items ببینید:

  به اشتراک گذاشتن مطالب:

  با کلیک بر روی Share در زیر هر مطلب، کسانی که با آنها در گوگل تاک چت می‌کنید، می‌توانند آن مطلب را در گوگل ریدر خود ببینند. متقابلا شما هم با کلیک روی Friend’s shared items خواهید توانست مطالب به اشتراک گذاشته توسط آنها را ببینید.

برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

  با کلیک بر روی share with note، می‌توانید مختصری در مورد هر مطلب اظهار نظر کنید. مثلا بنویسید که چرا مطلب برایتان جالب بوده یا اینکه مثلا با نظر نویسنده مخالف هستید. دوستان شما می توانند این نظرات شما را در کنار مطلب ببینید.

برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

  لایک زدن یا دوست داشتن هر مطب:

  هر وقت در گوگل ریدر از مطلبی خوشتان آمد، می‌توانید با کلیک بر روی Like نشان بدهید که از آن مطلب خوشتان آمده است. با این کار هم نویسنده مطلب را تشویق می‌کنید و هم دیگر خواننده‌ها را متوجه خوبی یا اهمیت نوشته می‌کنید.

  سؤال: فونت و ظاهر گوگل ریدر را دوست ندارم. اندازه فونت خیلی کوچک است. کاش می‌شد فونت را Tahoma کرد!

  پاسخ: اگر اندازه فونت‌ها کوچک است و حس می‌کنید نمی‌توانید متن‌ها را بخوانید، می‌توانید به سادگی اندازه فونت‌ها را در مروگرتان افزایش دهید. اما کار بهتری هم می‌توانید انجام بدهید

  سخن پایانی: مطمئن باشید که اختصاص دادن زمان وب‌گردی یک روز برای انجام دادن همه کارهای بالا کافی است. از فید نترسید، اطمینان داشته باشید که بعد از چند روز کار با گوگل ریدر و فید، چنان با فید خو خواهید گرفت که نمی توانید کنارش بگذارید. راهنمایی که نوشته شد، تنها حاوی مطالب مهم‌تر و ضروری برای کار با فید و گوگل ریدر بود. کار با گوگل‌ریدر جزئیات بیشتری دارد و به علاوه راه‌های دیگری هم برای مطالعه فید وجود دارد. این راهنما بیشتر برای آشنایی مقدماتی شما با فید است.

  البته توجه داشته باشید که راه‌های خواندن فید بسیار زیاد هستند و شما می‌توانید به غیر از گوگل ریدر از شیوه‌های دیگر هم استفاده کنید. به عنوان مثال:

  - می توانید مشترک ایمیلی فیدها بشوید: مثلا در وبلاگ من در ستون سمت چپ اگر دقت کنید، جایی وجود دارد که اگر آدرس ایمیل خودتان را بگذارید، آخرین مطالب برایتان ایمیل خواهد شد.

  - می توانید از این سرویس‌ها هم برای خواندن فید استفاده کنید: netvibes، newsgator و bloglines.

  - می‌توانید از برنامه‌های کامپیوتری ویژه استفاده کنید. یکی از مزایای این برنامه‌ها آن است که اجازه می‌دهند مطالب را به صورت آفلاین بخوانید. یعنی بعد از اتصال به اینترنت و گرفتن مطالب توسط برنامه، شما با خیال راحت می‌توانید اتصال اینترنتی خودتان را قطع کنید و بعد سر فرصت تک تک مطالب را بخوانید. feeddemon یکی از بهترین آنهاست


هشتگ چیست؟

هشتگ (Hashtag) یک نشان و برچسبی است که معمولاً برای مشخص کردن موضوع یک پست، نوشته یا کامنت یا برجسته کردن یک یا چندین کلمه کلیدی از آن متن استفاده می‌شود. هشتگ محبوبیت بسیاری در بین میکروبلاگ شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس و ... دارد که با استفاده از آن افراد می‌توانند یک موضوع مشخص را دنبال کنند یا خود به نوشته‌شان برچسب بزنند. هشتگ‌ها بوسیله کاراکتر # مشخص می‌شوند مثلاً #bytegate یک هشتگ برای موضوع‌های این سایت است.

توجه: چون محتوای سایت راست چین است، علامت # در سمت راست نشان داده می‌شود. در هشتگ این علامت در سمت چپ است.

 

استفاده از علامت # به منظور جداکردن موضوعات اولین بار در شبکه‌های IRC (سرویس‌های مخصوص گفتگو و انتقال پیام در اینترنت) به عنوان کانال‌های مختلف استفاده شد. برای مثال کاربران با استفاده از کانال #bitcoin می‌توانستند به صفحه مربوط به گفتگو درباره بیت کوین (نوعی پول مجازی) بروند یا به هزاران کانال دیگر مراجعه کنند.

بعدها Chris Messina ملقب به FactoryJoe برای اولین بار از هشتگ به عنوان برچسب در توییتر استفاده کرد که پست وی چنین بود:

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

—Chris Messina, ("factoryjoe"), August 23, 2007

امروزه هشتگ بخش جدا نشدنی از شبکه‌های اجتماعی است و اغلب کاربران برای برجسته کردن قسمت‌های از محتوای پست خود از آن استفاده می‌کنند.

 

نحوه استفاده از هشتگ

هشتگ یا برچسب با استفاده از علامت شماره (#) مشخص شده که پس از آن یک کلمه یا عبارتی که به وسیله کاراکتر فاصله جدا نشده باشد، نوشته می‌شود. اغلب بجای کاراکتر فاصله از Underline یا همان زیرخط (_) استفاده می‌شود.

  • قراردادن هشتگ در پست

استفاده از هشتگ بسیار ساده است کافیست در قسمت که پست خود را می‌نویسید علامت # را نوشته و بعد از آن کلمه مورد نظرتان را بنویسید. به این ترتیب نوشته شما با آن کلمه برچسب زده می‌شود و سایر کاربران می‌توانند با دنبال کردن آن هشتگ، پست شما و سایر افراد که از آن هشتگ استفاده کرده اند را ببینند. همچنین در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌ها با رنگ دیگری نشان داده می‌شوند به این ترتیب می‌توان از آن‌ها برای برجسته کردن قسمتی از متن نوشته استفاده کرد.

برای نمونه تصاویر زیر را ببینید:

Twitter Hashtag Sample هشتگ توییتر

هشتگ در توییتر (Twitter) - هشتگ "نشان" استفاده شده است.

Facebook Hashtag Sample هشتگ فیسبوک

هشتگ در فیسبوک (Facebook) - هشتگ‌های "هشتگ" و "بایت_گیت" و "ByteGate" استفاده شده اند.

 

  • جستجو بر اساس هشتگ

برای پیوستن به یک هشتگ و دنبال کردن آن دو راه دارید: یا این که مستقیم بر روی هشتگ کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که کل پست‌های برچسب زده شده توسط آن هشتگ در آن جا نشان داده می‌شود و یا از طریق قسمت جستجوی شبکه اجتماعی مورد نظر اقدام کنید.

برای مثال در توییتر هشتگ #MothersDay را جستجو می‌کنیم


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۵۵
فاطمه نظریان

95/11/25

کلاس حدود ساعت 10:10تشکیل شد .ودر ابتدای کلاس استاد درباره هدف برگزاری این کلاس که آشنایی با تکنولوژی های ارتباطی است صحبت کردند .

منظور از تکنولوژی های جدید ،تکنولوژی هایی هستند پس از دهه 1970میلادی ایجاد شده است .تکنولوژی های جدید ارتباطی در تمام زمینه ها تاثیر گذارند.

ودر ادامه ی کلاس استاد درباره ی تلگراف .کد مورس توضیحاتی دادند .کد مورس روشی برای انتقال پیام واطلاعات است که در ان از یک رشته نشانه های بلند وکوتاه استاندارد به نام خط ونقطه استفاده می کنند .ابداع گر کد مورس ساموئل مورس بود .که بعدها در ارتباطات تلگراف مورد استفاده قرار گرفت .

ودر ادامه استاد به معرفی  شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب ولینکدین وتوییتر......پرداختند .

توییتر :یک شبکه ی اجتماعی وسرویس ارائه دهنده میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می دهد تا 140حرف پیام.متنی را که توییت نامیده میشود ارسال کنند

قوانین

هدف توییتر از ارائه این سرویس اجازه دادن به کاربران برای کشف و دریافت مطالب از منابع مورد علاقه و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران است. از جمله محدودیت‌های توییتر می‌توان به ۲۵۰ مسیج در روز، ۱۰۰۰ توییت در روز، بیش از ۲۰۰۰ نفر فالوینگ رانام برد، مواردی که موجب اخطار یا حذف حساب کاربری می‌شود، عبارتنداز: جعل هویت، علامت تجاری (استفاده از نام یا لوگوی تجاری یک شرکت برای گمراه کردن دیگران و کاربران)، حریم خصوصی (ارسال و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران مانند: شماره کارت اعتباری، شماره ملی، آدرس بدون مجوز قانونی)، خشونت و تهدید (انتشار خشونت و تهدید علیه دیگران)، کپی رایت، فعالیت‌های غیرقانونی، پورنوگرافی، سوءاستفاده از عنوان‌های توییتر (استفاده از نشان‌هایی که مشخص می‌کند کاربر به توییتر وابستگی دارد مگر اینکه توسط خود توییتر تأیید شده باشد)

یوتیوب:معروف ترین وبگاه پر طرفدار دنیا ست پس از گوگل می باشد.

یوتیوب معروف ترین وبگاه بارگزاری وتماشای ویدئو است .


لینکدین :یک سرویس شبکه های اجتماعی تجاری است .این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین (Linkedin) ابزار موثری در شبکه‌سازی شغلی است. بدون شک کارفرمای آینده‌تان یا کسی که تازه می‌خواهد با شما آشنا شود، قبل از ملاقات‌تان نگاهی به پروفایل‌تان در لینکد‌ین می‌اندازد. همچنین برای حفظ رابطه با همکارانی که با آنها رابطه‌ی دوستی ندارید ولی می‌خواهید ارتباط حرفه‌ای‌تان را حفظ کنید.


و تایپ 10انگشتی در این کلاس اموزش داده میشود ودانشجویان باید به تایپ 10انگشتی مسلط باشند.

تکالیف :استاد از همه ی دانشجو برا تولید محتوا خواستار ساخت وبلاگ شدند😊وهر دانشجو باید یک اکانت یوتیوب وتوییتر و لینکدین داشته باشد😒در گروه های 2الی 4 نفره پادکست (رادیوی اینترنتی )درست کنند .😀وتایپ م ک ش را تمرین کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۲۸
فاطمه نظریان

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۱۸
فاطمه نظریان

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۱۸
فاطمه نظریان