گزارش کلاس تکنولوژی های ارتباطی

جلسه ششم کلاس تکنولوژی ارتباطی

دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۳۰ ق.ظ

باستاد ازما خواستند یک تکنولوژی ارتباطی جدید ویک موضوع اقتصاد سیاسی یک برنامه را برسی کنیم.😊

تکنولوژی ارتباطی :snapchat


اسنپ چت یک شبکه ی اجتماعی است پیام رسان است .که مبنای کار ان ارسال عکس به دوستان به صورت موقت است .یعنی این عکسی را که برای دوستتان ارسال می کنید. یعتی این عکس را دوستتان فقط چند ثانیه یا فقط یک ثانیه میبیند .سپس این عکس به صورت خودکار پاک میشود .اسنب چت به شما پیغام میدهد .و شمارو مطلع میسازد 😀📹📷

واین به عنوان مهم ترین قابلیت اسنب چت است وهنوز ان را حفظ کرده است .

اکثر مخاطبان آن را قشر نوجوان تشکیل میدهد.

چگونه از آن استفاده کنیم ؟😊😀

همان طورکه گفتیم ارسال عکس هایی است که به صورت خودکار حذف میشوند .کافی است این اپلیکبشن را بر سر گوشی خود نصب کنید .و یک عکس بگیرید .ویک تایمر برای شما نمایش داده میشود .که میتواتید بین یک و10 ثانیه انتخاب کنید .عکس مورد نظر بعد از چند ثانیه محو میشود .واگر کسی در این چند ثانیه از عکس شما اسکرین شات بگیره وعکس شما را ذخیره کند .اسنب چت به شما اطلاع میدهد.

موضوع اقتصادی سیاسی یک برنامه :

ا توجه به روی کار آمدن شبکه ی ماهواره ای من و تو بر آن شدیم تا با بررسی برخی از برنامه های این شبکه پرده از چهره ی دست اندر کاران آن برداشته و مخاطبین را با نکاتی ناگفته از برنامه هایی مانند "بفرمایید شام" و "سالی تالک" آشنا سازیم .

بفرمایید شام

*بفرمایید شام :

بفرمایید شام مسابقه‌ای تلویزیونی است که شبکهٔ فارسی‌زبان من و تو ۱ امتیاز آن را از شبکه ITV انگلستان خریداری کرده و آن را به زبان فارسی اجرا و پخش می‌کند.


هر هفته ۴ شرکت‌کننده که تا به حال یک‌دیگر را ندیده‌اند در خانه‌هایشان برای هم شام تهیه می‌کنند و مخفیانه به هم امتیاز می‌دهند. در شب آخر مسابقه، هر کس که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده مسابقه می‌شود. شرکت‌کنندهٔ برنده در فصل نخست این برنامه در انگلستان، ۱۰۰۰ پوند و در فصل دوم در سوئد، ۱۰۰۰۰ کرون دریافت می‌کند.


از سوی راوی برنامه (با نام مستعار طغرل ایرادپرور)، دو تن از شرکت‌کنندگان به عنوان «شخصیت جذاب هفته» و «شخصیت شیرین هفته» نیز معرفی می‌شوند. به گفتهٔ کارگردان این برنامه، طغرل صرفاً یک شخصیت ساختگی است که یکی از مجریان همین شبکه (امید خلیلی) به جای آن صحبت می‌کند


صدای زنگ ! میزبان در را به روی میهمانان باز کرده و با احوال پرسی گرمی آن ها را به سمت اتاق پذیرایی راهنمایی می کند ، پس از دقایقی صحبت و سوال از علایق سه میهمان و میزبان برای صَرف شام بر سر میز غذا حاضر می شوند و با پیش غذا و ... گفتگو های چهار نفره ادامه می یابد فردی از مواد اولیه ی غذا سوال می کند ، دیگری از متاهل یا مجرد بودن فرد دیگر و تا انتهای شام بحث داغ و داغ تر می شود و در نهایت با امتیاز دهی به غذاها و رفتار میزبان شب به پایان می رسد اما آن چه از نقاط مثبت این برنامه است رقابتی می باشد که بر سر پخت غذا به افزایش کیفیت و نو آوری می انجامد .

بفرمایید شام برنامه ای است که طی آن چهار فرد ایرانی در آشپزی به رقابت می پردازند و پس از این رقابت که چهار شب به طول می انجامد یک نفر برنده اعلام شده و مبلغ 1000 پوند را بعنوان جایزه دریافت می نماید . در این برنامه آن چه که مهم است امتیازی است که رقبا به یکدیگر می دهند و معیار مشخص و عادلانه ای در میان نیست زیرا هر فردی بها هدف بُرد خویش کمترین امتیاز را به رقبای خود می دهد . پس از پایان غذا به محض این که افراد از خانه بیرون می آیند ، سوار یک ماشین می شوند و به خاطر پول (جایزه) شروع به غیبت و بدگویی از یکدیگر می کنند و از دل خوری های ایجاد شده طی شب و معایب یکدیگر و ... سخن به میان می آورند و در نهایت بر اساس همین استنباط های شخصی به فرد میزبان امتیاز می دهند .

اما باز هم موضوع به همین جا ختم نمی شود ، در واقع این برنامه چند ضرورت دارد که عدم رعایت آن ها امتیاز منفی را در پی دارد ، این ضروریات عبارتند از :

1)ایجاد روابط گرم و نزدیک با رقبا در شب میهمانی (بوسیدن)

2)هدیه دادن به میزبان (غالبا یک بطری مشروبات الکلی)

3)استفاده از مشروبات الکلی با قدمت چند ساله در غذا

4)کنار هم قرار دادن غذاهای ایرانی و فرنگی

آن چه گفته شد چنین بر می آید که در قبال کم کاری مسئولین مربوطه (رسانه ای) و کم توجهی به اهداف شبکه‌ی :فارسی 1" ، امروز دشمن در قالب شبکه ی "من و تو" با جدیت بیشتری ظاهر شده است

باید توجه داشت که این برنامه در واقع در صدد تعویض ذائقه ی ایرانی و جایگزینی فرهنگ غربی در مسئله ی غذا و روابط بین آقایان و خانم ها می باشد و هدف اصلی آن که در قبالش 1000 پند هزینه کرده است چیزی نیست جز ، فرهنگ زدایی در جامعه ی ایرانی می باشد.


وزارت خارجه انگلیس و آمریکا هدایت کننده اصلی تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان هستند و بودجه کلان این شبکه ها را تامین می کنند.


"عماریون"- این خبر را پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به گروهک های ضدانقلاب مقیم آلمان منتشر کرده و با اشاره به بی رونقی شبکه های ماهواره ای دارای گرایش سیاسی نوشت: امروز حتی تلویزیون های سیاسی مانند صدای آمریکا هم دریافته اند که مخاطب برای اخبار و تحلیل های سیاسی پای آنان نمی نشیند. بنابراین تلویزیون «فارسی وان» و «من و تو» برای جلب مخاطب راه اندازی شدند. فارسی وان با پخش سریال های مطرح جهانی به صورت دوبله شده مخاطبانی را جذب کرد اما به دلیل همین جنبه سرگرمی صرف، آرام آرام دچار یک فرودستی در جذب مخاطب شد. «من و تو» تجربه مشابهی است که به بخش سبک زندگی غربی و شوهای تلویزیونی و... می پردازد و در کنار شام، مشروب خواری را ترویج می کند. این شبکه در تملک دو ایرانی به نام کیوان عباسی و مرجان عباسی می باشد و دفتر مرکزی و استودیوی آن در شهر لندن واقع است.
اخبار روز می افزاید: کیوان و مرجان عباسی در واقع با یکدیگر شریک تجاری هستند که علاوه بر کارهای اقتصادی به کار رسانه ای هم روی آورده اند. فعالیت این دو با شبکه تلویزیونی مرجان که در واقع شرکت اصلی می باشد در سال 2009 آغاز شد. ادارات و استودیوهای شبکه من و تو در وندزورث لندن می باشد و تحت عنوان «Capital studios» اداره می شود. پیش از این مرجان و کیوان عباسی مالک شبکه ماهواره ای «ببین تی وی» بودند، که در واقع اولین شبکه اینترنتی فارسی زبان بوده است.
پدر این دو تن مالک تلویزیون آزادی در واشنگتن د ی سی و شبکه پورنوی Hostlertv در کانادا می باشد این رسانه ضدانقلاب گزارش داد: بنا به گزارش های رسیده این افراد بخش عمده ای از بودجه شبکه های من و تو، یک و دو را از وزارت امور خارجه انگلیس گرفته اند. رابط این افراد نیز فردی به نام «مک وولین» است که به عنوان مدیر و یکی از مشاورین ارشد این گروه فعالیت می کند و با همکاری وی، وزارت امور خارجه انگلیس بودجه راه اندازی این دو شبکه را تامین کرده است. اما برای سال 2011 با همکاری عباسی پدر، یک بودجه هنگفت 40 میلیون دلاری را از محل بودجه امنیتی و هجوم رسانه ای آمریکا برای ایران (در پنتاگون) دریافت می کند. براساس گزارش ها بودجه 40 میلیون دلاری این شبکه در حقیقت 40 برابر بیشتر از بودجه شبکه اسطوره ای فارسی 1 است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۴
فاطمه نظریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی