گزارش کلاس تکنولوژی های ارتباطی

جلسه ی دوم کلاس تکنولوژی های ارتباطی

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

95/11/25

کلاس حدود ساعت 10:10تشکیل شد .ودر ابتدای کلاس استاد درباره هدف برگزاری این کلاس که آشنایی با تکنولوژی های ارتباطی است صحبت کردند .

منظور از تکنولوژی های جدید ،تکنولوژی هایی هستند پس از دهه 1970میلادی ایجاد شده است .تکنولوژی های جدید ارتباطی در تمام زمینه ها تاثیر گذارند.

ودر ادامه ی کلاس استاد درباره ی تلگراف .کد مورس توضیحاتی دادند .کد مورس روشی برای انتقال پیام واطلاعات است که در ان از یک رشته نشانه های بلند وکوتاه استاندارد به نام خط ونقطه استفاده می کنند .ابداع گر کد مورس ساموئل مورس بود .که بعدها در ارتباطات تلگراف مورد استفاده قرار گرفت .

ودر ادامه استاد به معرفی  شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب ولینکدین وتوییتر......پرداختند .

توییتر :یک شبکه ی اجتماعی وسرویس ارائه دهنده میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می دهد تا 140حرف پیام.متنی را که توییت نامیده میشود ارسال کنند

قوانین

هدف توییتر از ارائه این سرویس اجازه دادن به کاربران برای کشف و دریافت مطالب از منابع مورد علاقه و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران است. از جمله محدودیت‌های توییتر می‌توان به ۲۵۰ مسیج در روز، ۱۰۰۰ توییت در روز، بیش از ۲۰۰۰ نفر فالوینگ رانام برد، مواردی که موجب اخطار یا حذف حساب کاربری می‌شود، عبارتنداز: جعل هویت، علامت تجاری (استفاده از نام یا لوگوی تجاری یک شرکت برای گمراه کردن دیگران و کاربران)، حریم خصوصی (ارسال و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران مانند: شماره کارت اعتباری، شماره ملی، آدرس بدون مجوز قانونی)، خشونت و تهدید (انتشار خشونت و تهدید علیه دیگران)، کپی رایت، فعالیت‌های غیرقانونی، پورنوگرافی، سوءاستفاده از عنوان‌های توییتر (استفاده از نشان‌هایی که مشخص می‌کند کاربر به توییتر وابستگی دارد مگر اینکه توسط خود توییتر تأیید شده باشد)

یوتیوب:معروف ترین وبگاه پر طرفدار دنیا ست پس از گوگل می باشد.

یوتیوب معروف ترین وبگاه بارگزاری وتماشای ویدئو است .


لینکدین :یک سرویس شبکه های اجتماعی تجاری است .این روز‌ها برای خیلی از حرفه‌ای‌ها، لینکد‌ین (Linkedin) ابزار موثری در شبکه‌سازی شغلی است. بدون شک کارفرمای آینده‌تان یا کسی که تازه می‌خواهد با شما آشنا شود، قبل از ملاقات‌تان نگاهی به پروفایل‌تان در لینکد‌ین می‌اندازد. همچنین برای حفظ رابطه با همکارانی که با آنها رابطه‌ی دوستی ندارید ولی می‌خواهید ارتباط حرفه‌ای‌تان را حفظ کنید.


و تایپ 10انگشتی در این کلاس اموزش داده میشود ودانشجویان باید به تایپ 10انگشتی مسلط باشند.

تکالیف :استاد از همه ی دانشجو برا تولید محتوا خواستار ساخت وبلاگ شدند😊وهر دانشجو باید یک اکانت یوتیوب وتوییتر و لینکدین داشته باشد😒در گروه های 2الی 4 نفره پادکست (رادیوی اینترنتی )درست کنند .😀وتایپ م ک ش را تمرین کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۶
فاطمه نظریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی